Inschrijvingsprocedure
Wanneer u aan de eisen voor inschrijving voldoet kunt u door het volgen van de onderstaande procedure ingeschreven worden in het docentenregister van SRDG
- Stuur een mail naar info@gevaarsbeheersing.nl. U kunt eventueel ook gebruik maken van het contactformulier. In de mail geeft u aan dat u zich wil inschrijven in het register. U vermeldt in de mail uw naam, adres, postcode en woonplaats.
- De stichting stuurt u een inschrijfformulier en VOG-aanvraagformulier. De VOG aanvraag vult u in en dient u in via de verkregen online link bij de bevoegde instantie. De kosten die hieraan verbonden zijn komen voor uw rekening. We streven ernaar om binnen 2 weken na ontvangst van uw aanmelding u het VOG-aanmeldformulier toe te sturen.
- Nadat u uw VOG-verklaring heeft ontvangen stuurt u de fysieke, originele versie naar het secretariaat van de stichting RDG, Hulst 71, 5662 TD Geldrop. Tevens mailt/stuurt u ons het ingevulde inschrijfformulier toe. Op het inschrijfformulier heeft u duidelijk aangegeven wat uw specialiteiten zijn op het gebied van gevaarsbeheersing. Ook uw opleidingen en andere zaken omtrent het geven van trainingen/cursussen zijn van belang.
- U maakt de registerbijdrage over op het bankrekeningnummer van SRDG: NL07ABNA0533053846. U vermeldt bij uw overschrijving ‘inschrijven register’. De registerbijdrage voor geheel 2023 is vastgesteld op €55,-.
- Na ontvangst van het ingevulde inschrijfformulier, de VOG-verklaring en uw registerbijdrage schrijven wij u in, in het register op de website van SRDG.
- U ontvangt van ons een inlogcode waarmee u via de website (Login) kennis kunt nemen van de informatie bestemd voor register docenten.
Mocht u niet beschikken over een door de stichting RDG erkend diploma ‘docent gevaarsbeheersing’ en mocht u toch menen op basis van uw (werk)ervaring in aanmerking te komen voor registratie, dan kunt u ook een verzoek tot registratie indienen bij het bestuur. In uw aanvraag geeft u dan aan niet te beschikken over een erkend diploma ‘docent gevaarsbeheersing’ maar beoordeeld te willen worden op basis van eigen verworven competenties (EVC). Het bestuur vraagt u dan om een curriculum vitae en portfolio aan te leveren waaruit uw kennisinhoudelijke en didactische competenties blijken op het gebied van gevaarsbeheersing en weerbaarheid. Het bestuur beslist dan op basis van de door u aangeleverde informatie of u al dan niet kunt worden toegelaten tot het register. Eventueel doet het bestuur u een voorstel tot aanvullende (bij)scholing.